JOIELLE Baby VCO Set | Pilihan Untuk Bayi Berkulit Sensitif

Assalamualaikum


Produk Joielle kembali lagi!! Last month Marsha dah share beberapa rangkaian produk Bayi dari Joielle. Kalau yang belum baca boleh baca 👉 Set Penjagaan Bayi Pertama Baby T . Jadi kali ini Marsha nak share lagi satu rangkaian produk Joielle dimana yang ini memang khas untuk bayi berkulit sensitif. Jadi kalau baby atau anak-anak ada masalah kulit sensitif seperti alahan dan banyak lagi Marsha suggestkan rangkaian produk Joielle Baby VCO set sebagai pilihan untuk bayi berkulit sensitif. Produk apa yang ada dalam Joielle Baby VCO set pilihan untuk bayi berkulit sensitif? Jom tengok lebih lanjut. JOIELLE Baby VCO Set  | Pilihan Untuk Bayi Berkulit Sensitif

JOIELLE Baby VCO Set  | Pilihan Untuk Bayi Berkulit Sensitif


Kalau set rangkaian Joielle pertama kita ada 7 produk, tetapi Joielle Baby VCO Set pilihan untuk bayi berkulit sensitif ini mempunyai hanya 3 produk. Saiz yang Marsha ada ini juga saiz kecil dan sangat sesuai untuk travel. Bila travel ini kebarangkalian untuk terdedah dengan persekitaran yang kurang bersih amat tinggi dan mudah terkena alahan kulit.

Bau Joielle Baby VCO set ini juga wangi tau. Dengan saiz mini, boleh masuk handbag je. Kalau baby nak tukar lampin ke tak perlu nak buka lugage. Ambil je dalam handbag, senang je. Lepas guna memang suka dicium-cium baby Tufael...hihi. Jom kita tengok 3 produk yang ada dalam Joielle Baby VCO Set pilihan untuk bayi berkulit sensitif. 



Pakaging dia pula Marsha sangat suka sebab gabungan warna putih-gold yang simple tetapi comel. Memang suka sangat. Pakaging dia sesuci macam baby...hihi. Yang paling penting ianya HALAL. Memang tak diragukan lagi.


Joielle Baby VCO Bath ( Mandian VCO Bayi )



Kandungan bahan-bahan yang ada dalam Joielle Baby VCO Bath ini ialah Aloe Vera, Vitamin E dan juga ekstrak minyak kelapa dara menjadikan kulit bayi lembap sepanjang hari. Paling penting ianya natural dan bebas bahan kimia yang berbahaya.

Cara Penggunaan

  1. Basahkan badan bayi anda dengan air yang bersih
  2. Letakkan Joielle Baby VCO Bath ditelapak tangan anda dan gosok dengan sekali air sehingga berbusa
  3. Sapu dan urutkan perlahan buih VCO Baby Bath di seluruh badan bayi anda
  4. Bilas dengan bersih


Joielle Baby VCO Cream ( Krim VCO Bayi )




Selepas mandikan bayi dengan Joielle Baby VCO Bath, tiba masanya untuk sapu Joielle Baby VCO Cream dekat baby. Masa sapu dekat baby Tufael memang nak cium-cium je dia sebab wangi sangat. Proses mandian dan sapuan krim tu sangat melegakan. Hilang stress bila bau wangi camni...hihi. Krim ni juga diperkaya dengan Aloe Vera, Vitamin E dan juga ekstrak minyak kelapa dara. 


Bukan sahaja sapu lepas mandi je tau. Kalau kulit baby kering dan menggelupas ataupun ada ruam kemerahan, boleh sapu krim ini pada bila-bila masa sahaja. Sapuan yang kerap untuk kulit bermasalah digalakkan supaya dapat legakan lebih cepat di kawasan yang bermasalah. Digalakkan untuk kegunaan harian.



Cara Penggunaan

Sapukan Joielle Baby VCO Cream kepada kawasan bahagian badan bayi anda yang kelihatan kering dan mempunyai kulit yang menggelupas atau yang bermasalah.

Joielle Baby VCO Lotion ( Losyen VCO Bayi )



Seterusnya ialah Joielle Baby VCO Lotion. Losyen yang lembut sesuai untuk kulit bayi yang sensitif. Juga diperkaya dengan bahan semulajadi Aloe Vera, Vitamin E dan juga ekstrak minyak kelapa dara. Fuh...best betul bau dia. Dengan Marsha skali berbau wangi lepas sapukan pada Tufael.

Losyen ini bertindak untuk melembapkan kulit bayi dan menyerap dalam kulit bayi dengan pantas. Tak rasa melekit dan berminyak. Baby Tufael lepas sapu losyen ni memang dia lena terus...hihi. Marsha suka gunakan losyen ni untuk urut Tufael....lega nampak Tufael lepas kena urut..hihi

Cara Penggunaan

  1. Lapkan badan bayi anda sehingga kering (jika ingin disapu selepas mandi)
  2. Letakkan sedikit Joielle Baby VCO Lotion ditelapak tangan anda mengikut keperluan
  3. Sapu dan urutkan perlahan diseluruh badan bayi.


Kebaikan Joielle Baby VCO Set

Best kan kesemua produk Joielle Baby VCO Set ni. Kita pun tahu khasiat Aloe Vera, Vitamin E dan juga ekstrak minyak kelapa dara. Kesemua bahan ini memang sangat membantu dalam masalah kulit terutamanya kulit sensitif. Marsha gunakan rangkaian produk Joielle Baby VCO Set ini untuk Tufael dan kemerahan pada bawah tengkuk dah berkurang. Alhamdulillah. Jom kita tengok pula kebaikan Joielle Baby VCO Set ini: 

  • Membantu mengurangkan masalah kulit Eczema
  • Membantu melegakan ruam lampin bayi
  • Memberikan kelembapan pada kulit bayi
  • Membantu mengurangkan kemerahan atau keradangan kulit bayi
  • Mengurangkan kegatalan kulit
  • Bebas dari bahan kimia
  • Memberikan keselesaan pada bayi
  • Mengurangkan rekahan pada kulit bayi

Maklumat Lanjut & Order Joielle Baby VCO Set



Website:
Joielle Baby


Facebook:
Joielle Baby


Instagram :
joiellebabyhq




Marsha  .
Part Time Blogger 
Niche Lifestyle, Parenting, Healthy, Beauty & Travel 
Collaboration & Review Blogger

9 Comments

  1. I am always on the look for good baby products like this.

    ReplyDelete
  2. Banyak manfaat vco ni kan kak.. Mmg elok ada satu utk kegunaan pada anak2

    ReplyDelete
  3. Tetiba rasa nak ada bby lagi la bila tgk produk ni..
    Ehhh.. Hahaha
    Sebab kalau dapat apply kat baby best ni..

    ReplyDelete
  4. bagus untuk baby... kawan pun ada guna produk ni..

    ReplyDelete
  5. VCO memang baik untuk kesihatan dalaman also, best produk ni for the sensitive skin users.

    ReplyDelete

Terima kasih sudi tinggalkan komen. Moga dimurahkan rezeki semua. Tunggu saya terjah balik yer..:)

Subscribe Us