3 Minit Spaghetti Halal dari Master Pasto


Assalamualaikum


Makanan segera dah sinonim dengan kita. Betul tak? Makanan segera ni disamping boleh mengenyangkan malah ia juga menjimatkan masa. Pada zaman kini, makanan segera menjadi pilihan terutama sekali semasa travel. Sebab nak travel ni kena ada makanan yang handy tetapi mengenyangkan dan sihat sebab bila travel kita akan terikat dengan masa. Kalau backpackers lagi lah kan. Kadang tu kos makan semasa travel pun dah banyak selain ia memakan masa yang agak lama untuk penyediaan ataupun makan diluar.

Zaman sekarang ni ada pelbagai makanan segera yang telah diperkenalkan oleh pelbagai jenama, contoh nasi, nasi goreng, bubur nasi, nasi lemak dan pelbagai lagi variasi makanan yang telah diubahsuai menjadi makanan segera. Jadi tak semua makanan segera ini tidak sihat atau tidak mempunyai zat tau. Ada banyak syarikat mula buat produk mereka segera untuk lebih mudah dan senang untuk keperluan pengguna. Korang pernah dengar tak Spaghetti Segera? Hanya 3 minit persiapan dan boleh makan. Ada tau! Meh Marsha nak kongsikan | 3 Mnit Spaghetti Halal dari Master Pasto.

3 Minit Spaghetti Halal dari Master Pasto 

MASTER PASTO adalah kedai online yang menjual ready-to-eat pasta. Syarikat Lioco Food SDN BHD telah ditubuhkan dan ditubuhkan sejak tahun 2017 di Pulau Pinang, Malaysia dan sejak itu, syarikat ini berkembang setiap hari. Mereka berusaha untuk menjadi salah satu pengeluar siap makan terbaik dan terbaik di pasaran semasa. Mereka juga adalah salah satu syarikat yang pertama yang mengeluarkan produk instant spaghetti Malaysia.



Sebenarnya Marsha pernah share tentang Master Pasto review di blog Marsha sebelum ni. Korang boleh baca Travel Lebih Mudah dan Selesa Dengan Master Pasto Instant Spaghetti. Cara masak pun senang sebab tu ianya dikenali sebagai 3 minutes spaghetti. 

Pakaging Di Upgrade


Kali ni Marsha nak kongsikan dengan korang pakaging yang baru instant spaghetti Master Pasto. Dulu ia didatangkan dengan bentuk paket ekonomi atau dikenali sebagai 'Flexy Packy'  yang diasingkan antara spaghetti, daging dan kuah. Kemudian kita hanya perlu rendam dalam air panas mendidih ataupun buka dan panaskan dalam microwave dan terus makan.



Kali ini, Master Pasto dah upgrade pakaging dengan convenience pack yang disertakan sekali container atau bekas. Jadi untuk travel, memang ianya lebih senang kerana kita tak perlu mencari bekas lain untuk proses 'reheat' spaghetti segera Master Pasto ini. Pakaging pun lebih handy. Container yang disediakan pun beserta dengan penutup jadi memang sangat mudah. Lepas tu kita boleh guna kembali bekas tersebut jika perlu atau untuk simpan jika tidak habis makan untuk makan kemudian.



Master Pasto Halal

Bila masuk bab makanan, pengesahan HALAL dari JAKIM memang sangat Marsha ambil berat. Kalau korang nak tahu, 3 minutes spaghetti Master Pasto ini telah mendapat HALAL JAKIM dan tak perlu ragu-ragu lagi untuk jadikan produk terbaik LIOCO FOOD ini teman korang semasa travel. Memang berbaloi sangat-sangat.



Bukan sahaja travel di luar negara, malah didalam negara sekalipun korang boleh bawak Master Pasto Instant Spaghetti sebagai bekalan korang. Anak-anak Marsha suka sangat. Susah tau nak jumpa instant spaghetti macam ni. Biasanya yang kita jumpa hanya mee segera dengan perencah.


3 Variasi Instant Spaghetti Yang Sedap


Seperti dalam post sebelum ini, Master Pasto instant spaghetti ini didatangkan dengan 3 varian iaitu Spaghetti Aglio Olio Ayam, Spaghetti Bolognese Ayam dan Spaghetti Sos Cendawan Berkrim. Marsha dah cuba ketiga-tiga varian dan Marsha suka semuanya. Jadi lepas ni boleh lah buat stok untuk travel. Pakaging all in one yang senang tak perlu nak beli bekas tambahan.



Kalau korang nak cuba instant spaghetti Master Pasto ini korang boleh la rujuk maklumat dibawah okay! Selamat mencuba!



Maklumat Lanjut



Marsha
Part Time Blogger
Niche Lifestyle, Parenting, Healthy, Beauty & Travel
Collaboration & Review Blogger

7 Comments

Terima kasih sudi tinggalkan komen. Moga dimurahkan rezeki semua. Tunggu saya terjah balik yer..:)

Subscribe Us