Kekal Mewangi dengan Stay Fresh Body Sparkling Mist Titi Kamal X Althea Korea & Kulit Kekal Bersih dengan Althea Pore Purifying Serum Cleanser

Assalamualaikum

Kekal wangi seharian?? Mestilah nak kan?? Kadangkala waktu pagi tu kita dah bersiap wangi bagai tapi bila menginjak waktu petang dah terasa macam serabai dan bau badan pun dah hapak. Tambah pula yang kuat berpeluh nanti bau-bau yang tak menyenangkan akan timbul. Ini akan menimbulkan ketidakselesaaan bukan sahaja pada diri kita malah orang yang berhampiran juga. Bab bau ni memang sensitif. Tak kan kita nak menjadi popular dengan 'badan berbau'? Ishhhh mintak jauh....hihihi. Itu baru bab bau badan. Selain bau badan, penjagaan kulit muka juga penting. Kalau kulit muka tak dibersihkan dengan baik, bukan sahaja jerawat je akan muncul malah masalah-masalah lain juga akan timbul. Secara amnya, 2 faktor ini menjadi aspek yang sangat penting dalam penjagaan diri bukan sahaja wanita malah lelaki. Haa..jangan nak tunding pada perempuan je. Jadi Marsha nak share dua produk yang Marsha guna yang boleh membantu menyelesaikan masalah bau badan dan juga kulit. Jom baca | Kekal Mewangi dengan Stay Fresh Body Sparkling Mist Titi Kamal X Althea Korea & Kulit Kekal Bersih dengan Althea Pore Purifying Serum Cleanser

Kekal Mewangi dengan Stay Fresh Body Sparkling Mist Titi Kamal X Althea Korea & Kulit Kekal Bersih dengan Althea Pore Purifying Serum Cleanser


Inilah 2 produk yang Marsha nak share dengan korang....satu untuk korang kekal wangi seharian dan satu lagi untuk penjagaan kulit muka yang lebih bersih hingga ke liang pori. Buat yang pakai 'make-up' memang Marsha sangat recommend produk penjagaan kulit ini. Kenapa? Nanti Marsha terangkan tau. Marsha pasti 2 produk yang meenjadi 'new baby' ini Marsha pasti menjadi 'killer' produk antara produk Althea.

2 Baby Baru Althea

Stay Fresh Body Sparkling Mist Titi Kamal X Althea


Stay Fresh Body Sparkling Mist adalah Kolaborasi Pertama Althea dengan selebriti terkenal iaitu Titi Kamal dari negara jiran kita. Untuk pengetahuan korang, Titi Kamal bukan sahaja cantik malah beliau ialah bintang filem dan penyanyi yang berbakat dari Jakarta, Indonesia. Ekoran semangat beliau dalam kecantikan, Althea telah menjalankan kolaborasi pertama Stay Fresh Body Sparkling ini bersama beliau. 

Rasa lebih yakin dengan Stay Fresh Body Sparkling Mist

Kalau korang nak tahu. Stay Fresh Body Sparkling Mist ini adalah 'bayi baru' Althea. Ia juga satu-satu nya wangian pertama yang dihasilkan hasil gabungan kolaborasi Althea dengan Titi Kamal. Baunya yang sangat wangi seperti wangian ros membuatkan Marsha terus jatuh cinta. Apa yang menarik tentang Stay Fresh Body Sparkling Mist ini? Mesti ada....

Stay Fresh Body Sparkling Mist


  • Baunya adalah khas dari bau buah kegemaran Titi Kamal iaitu Oren dan Peach serta diserikan dengan bauan bunga Ros. 
  • Kombinasi ketiga-tiga aroma ini memberikan satu bau yang segar yang diperlukan seharian. Kita akan rasa lebih yakin dengan Stay Fresh Body Sparkling Mist ini.
  • Saiz botolnya pula sesuai untuk dimuatkan dalam beg tangan dan juga senang dibawa untuk 'travel' supaya kita boleh bersedia untuk menarik perhatian dengan bau yang wangi dan segar.
Wangi sangat!!

Haa...menarik kan? Marsha pun dah siap beli stok tau untuk Stay Fresh Body Sparkling Mist incase dah habis tak perlu menunggu lama sementara produk sampai setelah order di website atau apps Althea. Lagipun Marsha nak spare untuk buat travel juga sebab saiznya sangat sesuai masuk dalam handbag...hihi. Jadi dengan adanya Stay Fresh Body Sparkling Mist ini kita boleh kekal mewangi sepanjang hari. Yeay!!!

Althea Pore Purifying Serum Cleanser


Juga produk terbaru dari Althea Exclusive seiring dengan Stay Fresh Body Sparkling Mist iaitu produk penjagaan kulit yang menjaga, memelihara dan membersihkan kulit wajah hingga ke liang pori dikenal sebagai Pore Purifying Serum Cleanser. Yang menariknya ia bukan sahaja bertindak sebagai pembersih malah serum untuk kulit kita sentiasa sihat dan juga sentiasa nampak muda. Awet muda you!!!

Pore Purifying Serum Cleanser


Ada lagi kelebihan selain bertindak sebagai pembersih dan serum. Apa dia ye?? Nak tau tak?? Ok lagi satu fungsi Pore Purifying Serum Cleanser adalah sebagai penanggal solekan. Jadi tak perlu nak sediakan kapas muka dan penanggal solekan yang khas sebab dah ada produk all in one menanggalkan solekan terus membersihkan kulit wajah hingga ke liang pori.

Cara Penggunaan Pore Purifying Serum Cleanser

Cara penggunaannya sangat mudah. Ada 2 cara penggunaan yang berbeza iaitu untuk menanggalkan makeup atau hanya untuk membersihkan wajah. Jom kita tengok kedua-dua caranya:

Untuk Menanggalkan Solekan


  1. Tuangkan Pore Purifying Serum Cleanser yang mencukupi di tapak tangan.
  2. Urut ke seluruh muka dengan cara membulat untuk menanggalkan kotoran dan solekan.
  3. Bilas muka dengan air bersih.
Untuk Membersihkan Muka

  1. Lembapkan kulit muka.
  2. Tuangkan Pore Purifying Serum Cleanser yang mencukupi di tapak tangan.
  3. Urut Pore Purifying Serum Cleanser ke seluruh muka dengan cara membulat selama 5 hingga 10 saat.
  4. Bilas muka dengan air bersih.
Senang kan penggunaan Pore Purifying Serum Cleanser ini? Nak bukti Pore Purifying Serum Cleanser boleh menanggalkan solekan? Jom layan video Marsha di bawah...




Menarik kan? Kalau korang berminat dengan 2 produk yang awesome ni, korang boleh terus install aplikasi Althea di telefon pintar korang. Sign Up dan terus buat pembelian. Kalau nak gunakan PC atau laptop korang boleh terjah website Althea. Maklumat lanjut seperti dibawah:

Website:


Facebook:


Instagram: 







Marsha
Part Time Blogger
Niche Lifestyle, Parenting, Healthy, Beauty & Travel
Collaboration & Review
Blogger Shaklee ID shoot to Master Coordinator 2018

0 Comments

Subscribe Us