BiO-LiFE Nat B Fizzy Bantu Marsha Cergas Seharian Walaupun Sibuk

BiO-LiFE Nat B Fizzy Bantu Marsha Cergas Seharian Walaupun Sibuk. Assalamualaikum. Semenjak pandemik berlaku dari tahun 2020 lepas sehingga hari ni, gaya hidup kita totally berubah. Betul tak? Terhad nak keluar ke mana-mana untuk bersukan dan sebagainya. Untuk mengelakkan kontak, kerajaan terpaksa meminimumkan pergerakan kita. Keluar bila perlu sahaja. Dalam tak sedar gaya hidup kita pun berubah dengan perlahan-lahan.

7 Gaya Hidup Sihat Yang Marsha Amalkan Di Rumah Semasa PKP


Pandemik Covid-19 tak menghalang Marsha mengamalkan gaya hidup sihat walaupun berada dirumahku syurgaku. Tak semesti hanya diluar kita boleh amalkan gaya hidup sihat. Di rumah pun boleh. 

#1 Minum Air Secukupnya

Minum banyak air suam atau air mineral untuk membantu membuang toksin dalam badan, menjaga kesihatan kulit dan juga membantu membakar kalori dalam badan

#2 Diet yang Sihat

Dalam menjalani gaya hidup sihat, diet atau pemakanan yang sihat sangat penting. Jadi Marsha dan keluarga amalkan pemakanan yang sihat dan kurangkan makanan yang tidak sihat. Diet yang sihat ni adalah kunci utama untuk kita kekalkan kesihatan badan kita.

Marsha juga kurangkan penggunaan gula dan garam dalam makanan supaya makanan yang dimasak lebih sihat. Juga Marsha kurangkan pembelian makanan segera di luar .


#3 Bersenam




Bersenam adalah aktiviti kegemaran Marsha di zaman mencabar ni. Biasanya Marsha akan berjogging di kawasan taman setiap hari minggu bersama suami. Jika tak dapat keluar, Marsha akan buat aktiviti ringan di rumah seperti ringkuk tubi dan juga plank. Sambil-sambil bersenam Marsha suka dengar workout songs dari Bio-Life. Korang boleh dengar juga...scan je gambar kat bawah tu



Korang klik je kat gambar di bawah nak dengar lagu2 'workout' yang best ok!









#4 Tangani Stress


Stress ni memang tak boleh elak kan? Marsha pun sama. Tambahan pula Marsha seorang guru yang sibuk dengan PDPR sendiri dan juga rumahtangga yang perlu diuruskan. Belum masuk PDPR anak-anak dan juga kerja hakiki lagi. 

Jadi Marsha ambil keputusan untuk tangani stress Marsha dengan buat apa yang Marsha suka seperti membaca novel kegemaran di waktu lapang, memasak dan juga menonton rancangan kegemaran. Jangan terkejut pula Marsha pun main drone waktu terluang...hihi






#5 Tidur Berkualiti

Bab tidur ni memang Marsha seorang yang sangat-sangat berkira sejak dari zama belajar lagi. Bagi Marsha, waktu tidur yang cukup dan berkualiti yang akan menentukan produktiviti kita esoknya.

Marsha pastikan waktu tidur Marsha, suami dan anak-anak cukup dan berkualiti. Biasanya Marsha akan tidur awal dan bangun awal untuk lebih ceria esok hari. Waktu tidur dalam 6-8 jam.


#6 Terapi Aromaterapi

Marsha mula menjinakkan diri dengan terapi aromaterapi semenjak pandemik Covid-19 ni dan ia membuatkan Marsha rasa lebih tenang dan happy. Setiap hari, Marsha akan diffuse essential oil dan bau wangi dari essential oil sangat-sangat membantu Marsha lebih tenang seharian. Cubalah!


#7 Pengambilan Suplemen

Bagi Marsha, selain kita makan 'real food' untuk dapatkan zat vitamin dan mineral, kita juga perlu mengambil makanan tambahan sebab tak semua 'real food' yang kita makan tu ada zat atau vitamin yang kita perlukan untuk badan kita. 

Jadi makanan tambahan berbentuk supplemen ini bukan untuk menggantikan real food tetapi untuk mencukupkan zat dan vitamin yang kita perlukan seharian.

Supplemen BiO-LiFE Nat B Fizzy Bantu Marsha Cergas Seharian Walaupun Sibuk



Marsha memilih untuk mengamalkan supplemen Nat B Fizzy keluaran Bio-Life Malaysia untuk supplemen tambahan harian Marsha. Time pandemik Covid-19 ni paling penting kita perlu meningkatkan imun sebagai usaha untuk melawan virus yang berbahaya ini.




Dalam keadaan yang agak stress sekarang, badan kita memerlukan zat yang cukup. Terutamanya vitamin C untuk ketahanan imun badan dan juga B Complex yang membantu kita mengawal stress yang berlebihan. Badan Marsha memang sangat-sangan memerlukan 2 zat utama ni disebabkan Marsha sangat sibuk walaupun berada dirumah. Bukan hanya fokus untuk rumah malah Marsha kena fokus untuk kerja hakiki Marsha sebagai seorang guru. Jadi Marsha perlu kekal sihat mental fizikal di waktu yang mencabar ini


Bio-Life Nat B Fizzy Berbentuk Tablet Larut Air ( Efferverscent )

Jika kita consume supplemen yang mudah larut dalam air memang ia akan cepat bentindak dan meresap. Sebab badan kita tak perlu nak tunggu tablet larut dalam perut dan kemudian baru zat-zat dapat diserap. Sebab tu Marsha suka Nat B Fizzy ni sebab kita boleh consume minum macam tu je. Lebih cepat penyerapan dia dalam badan.




Nat B Fizzy ni sebenarnya mengandungi Vitamin B kompleks dan vitamin C berkekuatan tinggi. Jadi dalam masa yang sama, badan kita akan dapat 2 vitamin utama dalam satu masa iaitu B Complex dan juga Vitamin C untuk memperkuatkan imun dan jangan korang tak tahu, Vitamin  Complex juga boleh bantu legakan stress dan juga boleh bantu kulit lebih sihat.

Paling Marsha suka Nat B Fizzy ni adalah tablet effervescent yang dipek secara individu untuk setiap tabet. Jadi ia lebih hygine dan tak mudah masuk angin ataupun mengurangkan pengoksidaan. Ianya lebih tahan lama jika penutup tak ditutup dengan baik. Kita juga boleh je bawak 1 tablet kemana-mana tanpa bawak satu tube. Lebih jimat ruang.




Sangat menarik, dalam masa yang sama kita minum rasa macam minum minuman bergas atau ala ala sparkling jus tapi ianya hanya supplemen. Jangan risau, walaupun produk Nat B Fizzy ini masih tidak diperakui Halal tetapi ianya  tidak mengandungi ramuan yang berasal dari haiwan dan tidak mengandungi bahan / daging  yang berasal dari pork. Untuk pengetahuan korang, semua bahan aktif dan eksipien dalam bentuk sintetik, ia bebas dari bahan yang berasal dari haiwan

Setiap tablet effervescent mengandungi pelbagai vitamin tau! Antaranya ialah:  Vitamin B1, B2, B3, B5, B6, B12, Biotin, vitamin C, kalsium, magnesium. 

Kandungan Nat B Fizzy

Jom kita tengok kandungan Nat B Fizzy dengan lebih detail:

  1. Thiamine 15mg
  2. Riboflavin 15mg
  3. Nicotinamide 50mg
  4. Pantothenic acid 23mg
  5. Pyridoxine 10mg
  6. Biotin 0.15mg
  7. Cyanocobalamin 0.01mg
  8. Ascorbic acid 1000mg
  9. Calcium 100mg
  10. Magnesium100mg

Cara Bancuh Bio-Life Nat B Fizzy

Cara nak bancuh Nat B Fizzy ni senang je....hanya larutkan 1 tablet Nat B Fizzy dalam segelas air. Minum selepas sarapan ataupun lepas makan di waktu yang lain.



Ianya sesuai diambil setiap hari.

Marsha Rasa Lebih Tenang dan Cekap Lepas Amalkan Bio-Life Nat B Fizzy

Disebabkan terlampau banyak kerja yang Marsha perlu siapkan seharian semasa work from home seperti uruskan rumatangga, PDPR ( kelas online ) dan juga sebagai blogger yang sentiasa perlu berfikir. Marsha jadi kerap lupa dan penat walaupun tidak tinggalkan senaman dan gaya hidup sihat. 




Selepas seminggu mengamalkan Bio-Life Nat B Fizzy ni, Marsha perasan yang Marsha lebih mudah alert dengan persekitaran dan tak mudah lupa. Tugas seharian pun hasil makin baik dan bertenaga. Kulit wajah pun nampak lebih ceria dan bertenaga. Tak nampak letih macam sebelum ni.




Marsha sangat syorkan jika korang sekarang ni dalam individu dibawah ni:

  • Individu yang mahu tetap fokus pada pekerjaan mereka dan selalu keluar atau berjumpa dengan pelbagai orang seperti penjualan, jurutera, ejen insurans dll
  • Individu yang memerlukan perangsang tenaga seperti kafein, minuman tenaga, merokok untuk memastikan diri sentiasa peka
  • Individu yang selalu travel dalam perjalanan yang panjang dan perlu terus fokus
  • Individu yang mempunyai hari penting seperti peperiksaan, perkahwinan & persembahan.
  • Individu yang melakukan kerja sepanjang malam atau bekerja shift.
  • Pelajar yang berusia 15 tahun keatas dan aktif
Jika korang tak tergolong dalam golongan diatas, Marsha masih syorkan sebab ianya sangat bagus. Tak semestinya kita tak ada masalah tak boleh consume Bio-Life Nat B Fizzy ni. Boleh sangat. 


Apa Ada Dalam Bio-Life Healthy Kit?

 
Haa.....jom layan unboxing Bio-Life Haelthy Kit Marsha. Untuk dapatkan Bio-Life Nat B Fizzy ni
 
 




Untuk maklumat lanjut dan untuk dapatkan Nat B Fizzy ni korang boleh ke website, http://Biolife.2.vu/natb ok!


 #StayAheadwithNatbFizzy #biolifemy 


Marsha 
Part Time Blogger 
Niche Lifestyle, Parenting, Healthy, Beauty & Travel 
Collaboration & Review Blogger

14 Comments

  1. Salam perkenalan.Syu saja dtg singgah BW tambah kenalan.

    ReplyDelete
  2. Zaman pandemik ni bila lama kena spend masa kat rumah, kadang2 stress melanda la. Sis setuju aromaterapi tu boleh membuatkan kita tenang. Wangian ni akan bertindak dengan otak kita untuk memberikan kita efek tenang.

    ReplyDelete
  3. Lepas ni akak akan lebih bertenaga dan kulit glow. Vitamin c memang bagus untuk suplimen tambahan. Effervescent cara paling mudah consume vit c. All the best akak!

    ReplyDelete
  4. banyak kebaikan untuk badan bila kita amalkan minum air secukupnya. bagus juga ambil supplement ni :)

    ReplyDelete
  5. Yang lain semua buat insyaAllah. La ni kurang bersenam je sebab tak dibenarkan di kawasan PKPD. Rawlins duk rumah flat so ruangan kecil nak bersenam - tetap nak pergi open space.

    ReplyDelete
  6. goof to know that they have new soluble supplement and i love to get this kind of supplements, fast and easy to drink

    ReplyDelete
  7. Jujurnya cakap, lamanya tak bersenam secara konsisten ni, ada treadmill pun lama tak naik adoiii .. tapi betul, suplemen kena amik setiap hari, lagi-lagi VitC.. Biolife ni anak Sis yang makan dan minum..

    ReplyDelete
  8. Jenama terkenal ni memang terkenal dengan makanan tambahan. Atie penah makan beberapa produk dorang. Berkesan. Hee~

    ReplyDelete
  9. Bagus sbb dah cuba. Memang puas hati . Esp untuk kekalkan stamina

    ReplyDelete
  10. Kadang-kadang dalam satu2 situasi mmg badan kita perlukan supplemen tambahan. Saya dulu pernah ada masalah kulit alah dgn sabun basuh. jadi pedih dan pecah2. lepas tu amalkan vit c dalam beberapa bulan. alhamdulillah lepas tu hilang dah masalah kulit pecah2 tu bila basuh pinggan. lepas tu boleh pulak stop ambil supplemen. haha nasib baik dh tak kena kulit pecah2 tu lepas tu.
    Setuju dgn sis, selain dari supplemen, mmg sgt penting amalkan healthy life style. keluarkan peluh, ada hobi. ini me time kita kan. lagi2 ibu yg bekerja. sgt perlukan ruang utk diri sendiri dan manjakan diri dgn makanan sihat dan gaya hidup sehat

    ReplyDelete
  11. Buka Spotify terus scan. OKlah not bad pemilihan lagunya. NAnti nak try jugaklah yang Bio Life ni punya Nat B Fizzy tu sebab nampak segar dan sedap. Plus suka packaging tablet dia yang satu2. Lebih terpelihara gitu.

    ReplyDelete
  12. Saya memang percaya pada produk Bio Life. Tapi belum pernah nampak lg yg ni. Next time pergi pharmacy, saya cuba cari.

    ReplyDelete
  13. Wah this BiO-LiFE Nat B Fizzy is complete with vitamin B & C, bagus untuk daily intake

    ReplyDelete
  14. This article gives the light in which we can observe the reality. This is very nice one and gives indepth information. Thanks for this nice article.

    ReplyDelete

Terima kasih sudi tinggalkan komen. Moga dimurahkan rezeki semua. Tunggu saya terjah balik yer..:)

Subscribe Us