Bercanda di Sawah

/
2 Comments
Aikk...mcm pelik kan tajuk???...hehehe.
Sebenarnya ni ibu nak citer pasal lawatan ke umah Tok Ngah Anith kat Sg Dua, Penang.
Ibu memang suka ke sana sbb dekat dengan sawah & mcm2 pokok buah-buahan...(^_^).
Mak Ngah ni ialah mak sdara abah kira Tok Ngah Anith la...hehehe.
Hari sabtu lps, after ke 2 kenduri kami ke rumah Mak Ngah nak melawat Mak Ngah.
MIL pun dah lama x pegi jenguk sbb x sempat.
So kami decided pegi sana.
Masa ni sawah memang menghijau....cantik sgt!!!

# Sawah menghijau.........(^_^)

# Romantik tak????...hehehe

Dalam dok tgk2 sawah, ibu terperasankan siput sedut kat sawah.1st time tgk live....(siput tgh jalan dll)
Pak Lang Anith kutip siput sedut nak masak lemak kat umah..hehehe.

# Pak lang Anith tgh 'buru' siput sedut...hehehe


# 1 plastik dapat


# Ni la real punye siput sedut.....wakakaka

Anith plak melayan 'RABBIT' & 'Ayam' yang Tok Ngah dia bela.
Sronok sgt tgk...hehehehe.


# 'Abbit' kata Anith


# Anith tgh layan 'Rabbit'


# Tgh 'ligan' ayam..hehehe

Puas hati sgt ibu sbb leh sedut udara yang segar dari sawah yang menghijau.
-
-
-
-
-
-
-

P/S: Ibu ingat nak belikan 'pet' untuk Anith, ok x?


You may also like

2 comments:

  1. x penah boring tgh sawah menghijau, kan?
    slalu berangan2 nk wat photoshoot kt sini suatu hari nanti...

    ann x penah makan siput sedut. x reti. penah try, tp fail. pastu, malas nk try lg. hihi..

    ReplyDelete
  2. Ann..

    Betul tu...memang suke sgt kat sawah2 ni. Nak2 bile tgh menghijau. Photoshoot kat cni memang gambar cantik...:)

    Marsha pun dah fail makan siput sedut ni. Dah lama xmakan. Adik ipar amik ari tu pun Marsha xmakan...hehehe

    ReplyDelete