Legakan Kolik Bayi dengan Minyak Yu Yee Cap Limau

/
4 Comments
Assalamualaikum buat semua readers yang setia membaca tak lupa juga yang baru singgah.
Marsha doakan semua sihat dan dirahmati Allah 😍😍😍😍😍

Pernah dengar tak kolik atau dalam BI 'Colic'?
Sejenis peyakit kembung perut yang dialami oleh baby.
Biasanya kalau baby tu menangis tetiba tak nak susu or pampers baru tukar
Kemungkinan baby tersebut kembung kata orang-orang tua.


Berdasarkan fakta yang Marsha jumpa dari ihsan Encik Google,

"Umumnya kolik terjadi pada beberapa minggu awal setelah bayi lahir dan akan berhenti setelah bayi berusia 4 bulan. Biasanya bayi menangis di waktu petang dan sulit diredakan hingga beberapa jam. Bayi yang mengalami kolik biasanya menangis lebih dari 3 jam sehari selama setidaknya 3 hari berturut"

Hmmm....Marsha kalau Anith dulu memang cuak bila dia diserang kolik ni.
Tak tau nak buat apa dan akhirnya selesai dengan penggunaan Minyak Yu Yee Cap Limau.
Diproses khas untuk kulit baby dan melegakan kolik baby dengan baik.
Jadi lepas mandi, kita siap-siap sapukan Minyak Yu Yee Cap Limau ni ke perut baby.
Untuk elakkan dari serangan kolik ni. 
Sebab kalau dah kembung kesian baby nak hadap semua ni.
Dah la baby kecik comey ja....huhuhu



Jadi kita boleh senantiasa lihat baby kita ceria tanpa gangguan kolik ☺☺



Sebab tu sampai sekarang Minyak Yu Yee masih menjadi pilihan walaupun Anith dah bersekolah.
Bau nya wangi dan legakan kembung perut dengan baik.
Bukan legakan kembung je.
Selsema pun elok dengan Minyak Yu Yee ni.
Kami sekeluarga pun guna...we loves Minyak Yu Yee 💓💓💓
Nak tau tak bahan-bahan yang ada dalam Minyak Yu Yee ni?
Jom kita tengok....

Minyak Yu Yee Ingredients:

Peppermint Oil (36.0% w/v)
Clove Oil (2.6% w/v)
Nutmeg Oil (0.6% w/v)
Menthol (1.6% w/v)
Borneol Cortex Cinnamoni (1.0% w/v)
Resina Calamus Draco (1.0% w/v)
Light Liquid Paraffin (1.0%% w/v)
(sumber : facebook Minyak Yu Yee Cap Limau)


Haa....lupa pulak...
Buat mommies yang tengah preggy tu.
Kalau mabuk atau alahan nak muntah boleh bau Minyak Yu Yee yang wangi ni.
InsyaAllah ok....hihihi

Untuk pengetahuan semua...
Minyak Yu Yee Cap Limau boleh didapati di farmasi dan juga kedai-kedai yang sedia ada di pasaran.
Seperti Mart atau kedai runcit. Kat Guardian & Watson pun ada.
Minyak ini dipasarkan dalam kandungan botol bersaiz 10ml, 22ml dan 48ml. 
Jadi boleh buat pilihan masing-masing ye...😍😍

p/s: Info: Minyak Yu Yee Cap Limau diperkenalkan pada tahun 1860 dan sudah berada di pasaran selama 153 tahun dari generasi ke generasi dan dijamin Halal oleh JAKIM.


Marsha 
Part Time Blogger 
Review Product & Place Blogger 
Shaklee ID shoot to Master Coordinator 2018


You may also like

4 comments:

Terima kasih sudi tinggalkan komen. Moga dimurahkan rezeki semua. Tunggu saya terjah balik yer..:)