Mikkae Goat Milk Susu Pilihan Marsha | 100% Susu Kambing ASLI tanpa Maltodexrin



Assalamualaikum

Korang suka minum susu tak? Ada yang memang hantu susu? Hantu susu ni bukan bermakna dia hantu tau. Kiranya yang memang favorite susu. Haa....gitulah kisahnya. Marsha pun memang hantu susu. Dan susu yang Marsha suka ialah original maksudnya susu putih tak campur strawberi ke coklat atau bahan lain. The original one....hihihi.

Sekarang Marsha memilih untuk minum susu kambing yang pure. Tapi tak banyak susu kambing yang betul-betul pure dalam bentuk serbuk. Biasanya yang betul-betul pure ni hanya berbentuk cecair dan difrozenkan. Yang lecehnya bagi Marsha sebab kena selalu beli sebab susu kambing yang pure betul ni kalau tak letak ditempat yang betul akan mudah rosak. Jadi, Marsha lebih prefer susu kambing pure yang berbentuk serbuk. 

Lately banyak produk susu kambing dari pelbagai brand tumbuh macam cendawan dan mostly claim susu kambing keluaran masing-masing adalah pure susu kambing. Tapi benarkah pure?? Kalau nak tau pure atau tak kena tengok kandungan susu kambing tersebut. Tips nya, jika susu kambing berada di senarai yang pertama maksudnya ia mostly banyak susu kambing. Yang kedua tengok ada krimer atau tak dan juga gula. Jika betul-betul pure susu kambing, kandungan nya adalah susu kambing tanpa campuran krimer, perasa dan pemanis tiruan dan tanpa maltodextrin. Jika tiada semua ni dalam kandungan susu kambing, insyaAllah ianya adalah pure. Marsha telah menemui satu produk susu kambing yang menjanjikan 100% kandungan susu kambing iaitu Mikkae Goat Milk. Jadi teruskan membaca entri Marsha ini tentang Mikkae Goat Milk Susu Pilihan Marsha | 100% Susu Kambing ASLI tanpa Maltodexrin.



Kebaikan Susu Kambing Untuk Kulit



Kenapa Marsha beralih kepada susu kambing? Bukan....bukan sebab susu lembu tak bagus. Susu lembu juga bagus. Cuma susu kambing ini mempunyai beberapa khasiat yang penting terutamanya kepada kulit kita. Jadi tak salah kan Marsha beralih kepada susu kambing pula. Nak tau kebaikan susu kambing tak? Ok meh baca ni:

  1. Mengandungi Vitamin A - Vitamin A adalah antioksidan dan sangat elok untuk kulit. Ia membantu dalam pencerahan kulit, awet muda, menghilangkan parut jerawat, membaiki sel kulit, melembapkan kulit dan mencegah kulit kasar, kusam dan kering.
  2. PH yang seimbang - Fakta yang menarik hati Marsha ialah susu kambing mempunyai PH yang hampir sama dengan kulit manusia sekita 5-6. Jadi ia dapat digunakan secara langsung pada kulit (sebagai penyegar). Ia juga mudah larut dan Glicerin (Pelembap).
  3. Ia juga megandungi Alpha Hydroxy Acis semulajadi yang terkandung dalam susu kambing mampu menghilangkan sel-sel kulit mati. Secara langsung ia melembutkan kulit.


Tentang Mikkae Goat Milk

Mikkae Goat Milk merupakan 100% susu kambing asli dalam bentuk serbuk. Diimport khas dari Holland dan dihasilkan dari kambing baka Saanen yang merupakan antara baka kambing susu terbaik. Kambing juga diternak secara organik tanpa pemakanan GMO. Mikkae Goat juga dipekkan tanpa sebarang tambahan krim bukan tenusu, pengawet, perasa, pemanis, pewarna dan juga Maltodextrin.


9 Sebab Perlu Cuba Mikkae Goat Milk



Mikkae Goat Milk didatangi dengan 2 jenis iaitu:

Mikkae Goat Milk 250g - RM29/canister
Mikkae Goat Milk 500g - RM58/ pack



** Lagi banyak pembelian, lagi banyak jimat.


Khasiat Mikkae Goat Milik

Khasiat Mikkae Goat Milk

Pengalaman Marsha


Bersama Mikkae Goat Milk



Disebabkan keinginan Marsha yang nak amalkan susu kambing, jadi Marsha mencuba produk Mikkae Goat Milk ini. Lebih lagi ianya organik dan pure. Alhamdulillah pertama kali consume dah rasa serasi. Tak bau dan rasa hamis kambing. Tak manis macam susu lain dipasaran. Memang rasa dia pure sangat. Yang dah mencuba mesti tau rasa macamana kan...hihi. Setelah mengamalkan sehingga sekarang, badan Marsha pun makin bertenaga dan kulit mula rasa lembap sebab Marsha jenis kulit kombinasi. Memang terbaik solusi dari susu kambing cecair kepada yang bentuk serbuk. Khasiatnya sama dan boleh bawa travel dan simpan di workstation. Jadi buat yang berminat nak cuba boleh hubungi Marsha melalui maklumat dibawah ye.

Nantikan next entri Marsha share testimoni pengguna yang lain ye..😉



Untuk maklumat lanjut:


Whatsapps No: 
013-9337697 (Marsha) - Agen Ipoh, Perak dan Postage seluruh Malaysia



Marsha
Part Time Blogger Review Product & Place
Lifestyle, Parenting, Travel, Health & Beauty Blogger
Shaklee ID shoot to Master Coordinator 2018

13 Comments

  1. susu kambing memang banhak khasiatnya kan.rajin amalkan kulit pun cantik

    ReplyDelete
  2. Nanti kena cuba Mikkae Goat Milk ni...

    ReplyDelete
  3. brand baru ni kot sebab Sal tak penah dengar lagi...wishlist sebab Sal memang suka gak susu kambing ..organik some more , nanti Sal terjah FB Page

    ReplyDelete
  4. Macam-macam jenama susu kambing sekarang ni. Untuk produk Mikkae goat milk ni 1st time dengar. Tak ada sample ke marsha ☺

    ReplyDelete
  5. Betul, skrg ni byk sgt susu kambing yg dah dipek camn ni..kata ori tapi bila tgk ingredient..ada krimer, ada pewarna, perasa..haih..tang mana ori ntah..penah try beberapa brand sblm ni..mcm nak cuba yg marsya punya ni pulak la...

    ReplyDelete
  6. Rasanya Kak Sue belum pernah cuba lagi susu kambing, nanti nak cuba lah minum..

    ReplyDelete
  7. woww.. susu kambing organik dalam bentuk serbuk.. ok gak ni.. TB suka gak susu kambing.. masa pregnant minum susu kambing je untuk gantikan susu lain.. tak lalu.. hahaha

    ReplyDelete
  8. Bagus tu dia guna 100% susu kambing asli. Susu kambing memang banyak khasiat kan. Susu kedua terbaik selepas susu ibu.

    ReplyDelete
  9. Ini brand baru yea. . Bonde akui bukanlah sejenis yg boleh terima susu. Susu kambing lagilah tak pernah try.. Tapi baca menarik tenta g susu ni boleh kurangkan berat badan. Teruja pulak nak try minum he he he

    ReplyDelete
  10. Hamis tak sis marsha? Zeza kalau bab berkaitan kambing2 ni kurang sikit kalau rasa dia hamis. Huhu..

    ReplyDelete
  11. Dulu lia x suka minum susu tau. Sekarang sebab gastrik teruk dah start minum susu. Mana tau nak try minum susu kambing plak lepas ni.


    www.liahasty.com

    ReplyDelete
  12. kalau tak berbau ni memang kena try ni. ramai cakap bagus ni susu ni

    ReplyDelete

Terima kasih sudi tinggalkan komen. Moga dimurahkan rezeki semua. Tunggu saya terjah balik yer..:)

Subscribe Us