Glow Gelenggang| Produk Tradisi Moden Masa Kini

Assalamualaikum


Pada era zaman kini majoriti pokok-pokok renek herba telah ditambahnilai dengan menjadikan satu produk yang sedia ada (ready made) tapi khasiatnya masih hebat seperti sebelum diproses. Dengan khasiat yang sedia ada pada tumbuhan herba, ia juga dirumus khas dengan nilai tambah seperti minyak terapi dan banyak lagi. Untuk entri kali ni Marsha nak share satu produk yang menarik minat Marsha iaitu Glow Gelenggang yang dirumus khas untuk masalah kulit. 

Glow Gelenggang| Produk Tradisi Moden Masa Kini

Korang pernah dengar tentang pokok renek yang nama dia Pokok Gelenggang tak? Actually pokok gelenggang ini adalah sejenis pokok renek yang hidup liar di belukar tetapi mempunyai khasiat yang sangat bagus untuk membantu melegakan masalah kulit. Ia dikenali sebagai agen anti-kulat yang terbaik. Sebenarnya poko Gelenggang ni dah lama digunakan oleh nenek moyang kita, masyarakat Arab dan juga orang Eropah. Kalau pada zaman dulu, daun pokok gelenggang di ambil dan ditumbuk sehingga lumat sebelum digunakan, sekarang ia ada produk ready made dari Glow Glenggang. Senang je kan??

Kakak Anith bersama Sabun dan Minyak Herba

Glow Gelenggang adalah produk herba organik yang membantu melegakan masalah kulit seperti gatal-gatal disebabkan resdung, dan juga penyakit berkaitan dengan kulit seperti gatal kulit, ekzema, psioriasis, bisul, panau, kudis buta dan kurap tanpa steroid dan selamat kerana ia 100% organik. Tidak seperti produk lain yang tinggi bahan kimia yang memudaratkan, produk Glow Gelenggang ini dirumus khas dengan 100% bahan semulajadi terpilih. Dirumus khas dengan 6 bahan istimewa untuk meningkatkan lagi keberkesanan produk Glow Gelenggang. Nak tau 6 bahan tu? Baca sampai habis tau..hihi

Kandungan Glow Gelenggang

Sabun Herba dan Minya Herba Glow Gelenggang


Glow Gelenggang telah dirumus khas dari 6 bahan premium yang terbaik untuk kulit iaitu:


  1. Gelenggang ( Mengurangkan gatal-gatal dan masalah kulit) - Mengandungi bahan baik ' anthraquinones' dan 'crysophanic' yang sangat berkesan sebagai perencat kulat kulit, serangan hama, penyakit bakteria dan mikrob.
  2. Habbatus Sauda ( Mengurangkan radang dan menyembuhan luka luaran) - Bahan-bahan aktif dari habbatus sauda iaitu thymoquinone, fixed oil dan nigellone yang bertanggungjawab kepada anti-histamine, anti-oksidan dan anti-jangkitan.
  3. Minyak Argan (Supaya kulit lebih halus dan licin, mudah menyerap dalam kulit)  - Flavonoids yang hadir dalam minyak argan menpunyai ciri-ciri anti-radang yang kuat. Triterpenoids yang didapati secara semulajadi memberi manafaat untuk ekzema dan mebina sel kulit baru yang sihat. Ia juga kaya dengan vitamin A dan E untuk kelembapan dan elastisiti kulit.
  4. Minyak Zaitun (Sebagai pelembap yang tahan lama pada kulit) - Kandungan nutrisi pada minyak zaitun mampu meresap hingga lapisan kulit terdalam dan menguatkan lapisan kulit tersebut. Juga bertindak sebagai pelembap dan mengurangkan kekeringan dan kekenduran kulit.
  5. Susu Kambing ( Mencerah, melembut, melembap, mencegah kulit kasar, kering dan kusam)  -Trace mineral dalam dalam susu kambing iaitu komponen antioksidan protin mengawal dan mencegah kerosakan sel akibat uv dan radikal bebas. Juga mengandungi komposisi zat yang lebih ringan, mudah dan cepat menyerap pada kulit.
  6. Crystal Menthol ( Menyejukkan kulit-tidak panas) - Memiliki sifat antiseptik biasanya dapat mencegah kuman. Ia juga mengurangkan rasa sakit kerana bersifat dingin. Digunakan sebagai aromaterapi kerana mengeluarkan aroma sejuk dan menjadikan kulit lebih rileks.
sumber: website Glow Gelenggang.

Bagi Marsha, keenam-enam produk ini memang mempunyai khasiat yang sangat bagus dan sesuai digabungkan bersama untuk memelihara kesihatan kulit.



Produk Glow Gelenggang


Glow Gelenggang menghasilkan 2 produk yang menjadi iaitu Sabun Gelenggang (50g)  dan juga Minyak Herba Gelenggang (30 ml) . Kedua-dua produk ini khasiatnya fokus kepada masalah kulit yang Marsha telah terangkan diawal entri tadi. 

Sabun Gelenggang

Sabun Herba Gelenggang

  • Tekstur seakan scrub (lulur), rasa dingin dan selesa selepas menggunakannya,
  • Berat 50g
  • Harga: RM47

Minyak Herba Gelenggang

Minyak Herba Glow Gelenggang

  • Bau yang wangi seperti Vanila dan tekstur yang ringan.
  • Isipadu 30 ml.
  • Harga: 47
Harga satu set (Sabun & Minyak Herba): RM70 (jimat RM24).


p/s: Jika beli banyak, lebih banyak jimat tau. Jadi untuk lebih penjimatan terus lawati laman web Glow Gelenggang tau.

Cara Penggunaan


Untuk kesan yang maksimum, penggunaan kedua produk Glow Gelenggang ini iaitu Sabun dan Minyak Herba amat digalakkan. 

  1. Guna sabun herba Gelenggang Glow ketika mandi.
  2. Picit dan sapu minyak herba Gelenggang Glow selepas mandi atau sebelum tidur atau bila perlu/gatal.
  3. Peggunaan 2-3 kali sehari amat digalakkan untuk hasil yang optimum.
**Penggunaan satu set adalah lebih kurang sebulan lebih bergantung pada penggunaan juga.

Pengalaman Marsha Menggunakan Produk Glow Gelenggang

Marsha tidak mengalami masalah kulit yang serius tapi kulit Marsha menjadi kasar akibat dari kulit kering. Ini berpunca dari Marsha berjemur di tengah panas semasa pertandingan bola baling. Jadi, Marsha telah menggunakan sabun herba dan minyak herba Glow Gelenggang secara konsisten selama 2 minggu dan Marsha dapati kulit Marsha lebih lembap dan tiada masalah kekeringan lagi. Lebih happy sebab kulit yang 'sunburn' telah pulih kembali. Alhamdulillah.

Baihaqi teruja betul tengok Minyak Herba Glow Gelenggang


Marsha pun gunakan sabun dan minyak herba Glow Gelenggang kepada anak-anak Marsha yang berusia 10 tahun dan 5 bulan. Alhamdulillah sangat serasi dengan mereka. Oh ya, sabun dan minyak herba ini boleh digunakan oleh semua peringkat umur termasuk bayi kerana ia 100% dari bahan semulajadi yang terplilih. Jadi lepas ni Marsha mesti repeat order produk Glow Gelenggang ni..💗

Buat korang nak mencuba boleh ke Website, FB Page, IG atau terus whatsapps Glow Gelenggang dan dapatkan diskaun RM10 dengan menggunakan kod dibawah:

Dapatkan diskaun RM10 dengan kod diatas




Untuk maklumat lanjut berkenaan produk Glow Gelenggang, boleh rujuk dibawah:

Website:

FB Page: 

Instagram:

Whatsapps:
 014-5445951


** Review ini adalah dari pengalaman penulis sendiri selepas menggunakan produk Glow Gelanggang. Perlu diingatkan jenis kulit dan kesan setiap individu adalah berbeza antara satu sama lain. Ia mungkin menunjukkan kesan yang berbeza. Ia mungkin sesuai untuk penulis tetapi tidak serasi dengan individu lain**


Marsha
Part Time Blogger
Niche Lifestyle, Parenting, Healthy, Beauty & Travel
Collaboration & Review Blogger
Shaklee ID shoot to Master Coordinator 2018

20 Comments

  1. produk ni memang bestnya...serasi dan dah tak gatal lagi

    ReplyDelete
  2. Ramai jugak yang review tentang produk ni. In Shaa Allah nanti boleh cuba. Tq sis marsha for sharing review..😘

    ReplyDelete
  3. Macam bestnya. Sebab dari bahan semulajadi kan. Packaging pon comel.

    ReplyDelete
  4. bestnya. menarik packaging nya. senang dah sekarang tak payah susah susah nak cari daun gelenggang kalau gatal-gatal. moden dan berinovasi produk tempatan sekarang.

    ReplyDelete
  5. betul la. pokok2 herba dah banyak dijadikan produk kecantikan sekarang ni

    ReplyDelete
  6. Sapa yang gatal- gatal atau ada mild ekzema boleh cuba guna product ni..akak sendiri guna untuk jerawat belakang badan..alhamdulillah hilang...

    ReplyDelete
  7. Glow gelenngggang memang da bomb, setiap kali anak i lepas mandi i sapu sebab bau sedap macam coklat, walaupun anak I tak ada masalah kulit tapi boleh guna la untuk cegah kegatalan kalau tiba tiba kena gigit nyamuk ke huhuhu

    ReplyDelete
  8. Lia dah guna produk Glow Gelenggang ni. Memang sesuai dengan kulit sensitif Lia. Tak rasa pedih pun bau pun wangi.


    www.liahasty.com

    ReplyDelete
  9. Ana suka sgt dengan bau sabun GG ni. Semerbak bau dia kan. Minyak herba dia pun best. Ana nk repeat beli dah minyak tu.

    ReplyDelete
  10. A good product and I heard a lot of review regarding this. Safe to use on baby too.

    ReplyDelete
  11. first time heard of this brand.. But looks like its a great product..

    ReplyDelete
  12. Produk terbaik macam ni memang kena ada dalam setiap rumah. Nak jugak cuba produk ni untuk anak...kalau boleh selesaikan masalah allergy dia..bolehlah jadikan produk untuk seisi keluarga

    ReplyDelete
  13. tangkap gambar atas pokok apa tue ek? Dulu masa kecik ada tanam pokok tue, tapi tak tahu namanya...

    Anak Bro hadapi masalah kulit kering dan gatal.. kenkadang dia garu sampai berdarah2

    ReplyDelete
  14. I read many good reviews about this products, makes me want to try them too.

    ReplyDelete
  15. AM nak kena cuba.. masalah resdung kronik gak.. nak2 time selepas makan makanan seafood.. gatal dia lain macam ooo.. produk kena cari n beli nie!!

    ReplyDelete
  16. Macam best ja guna herba2 kita ni...
    Mibyak argan pulak bagus utk kulit kita ni

    ReplyDelete
  17. dah. kalau lepas ni baca ada yang cakap pasal ni lagi memang kena beli jugak ni haha

    ReplyDelete
  18. first time hearing of this brand...would like to try the soup bar though...nak sental kulit muka sampai bersih..hehhehe

    ReplyDelete

Terima kasih sudi tinggalkan komen. Moga dimurahkan rezeki semua. Tunggu saya terjah balik yer..:)

Subscribe Us