100 Mmmmm.....Susu UHT Fernleaf Menawan Hati Marsha Sekeluarga

Assalamualaikum

Susu dengan Marsha memang tak dapat dipisahkan. Dari kecil Marsha memang minum susu sehinggalah sekarang. Ia memang 'favorite breakfast' Marsha. Masa kecik suka minum & juga makan bersama cereal. Sekarang pun masih sama. Kalau tak minum terus, Marsha akan makan dengan cereal. Ia juga telah di wariskan kepada anak-anak Marsha terutamanya Kakak Anith. Kakak Anith memang penggemar susu macam ibunya juga. Semua perisa dia suka. Tapi yang paling favorite ialah susu asli & juga perisa coklat. Susu akan jadi menu utama buat Kakak Anith bila memulakan sarapan pagi untuk kekal lebih bertenaga. Memandangkan pelajar sekolah rendah sekarang pun melalui hari-hari yang 'hectic'. Dalam banyak-banyak jenama susu, ada satu jenama susu yang menjadi pilihan Kakak Anith dan semestinya pilihan kami sekeluarga. Nak tahu?? Jom baca sampai habis | 100 Mmmmm.....Susu UHT Fernleaf Menawan Hati Marsha Sekeluarga

100 Mmmmm.....Susu UHT Fernleaf Menawan Hati Marsha Sekeluarga

Kalau dulu-dulu, susu Fernleaf ni hanya didapati dalam bentuk serbuk. Kalau nak minum mesti kena bancuh dan akan juga air suam. Tapi sekarang ia telah di formulasikan secara UHT dan dipekkan dalam kotak yang membolehkan penggemar susu macam Kakak Anith dapat menikmati susu Fernleaf yang lemak berkrim ni dimana-mana sahaja tanpa perlu membancuh. Hanya masukkan straw dan terus minum. Sesuai dengan keperluan sekarang yang agak hectic.

100 Mmmmm!!!


Mesti korang tertanya-tanya kan apa yang menyebabkan susu UHT Fernleaf ni menjadi pilihan Marsha sekeluarga? Haaa....ada  3  sebab mengapa ia menjadi pilihan. Nak tau tak??

Mengapa Susu UHT Fernleaf Menjadi Pilihan Marsha Sekeluarga?

1. Lembu Tenusu Yang Dibiarkan Bebas Meragut Rumput Yang Berkualiti Tinggi

Kalau korang nak tahu, tak semua lembu tenusu diberikan rumput sebagai makanan utama. Ada yang diberikan makanan konsentrat iaitu selain rumput. Korang boleh google tentang makanan Konsentrat sebab Marsha tak nak ulas lanjut tentang makanan ini. Apa yang Marsha nak bagitau ialah lembu tenusu yang menjadi pilihan untuk Susu Fernleaf dibiarkan bebas meragut rumput yang berkualiti tinggi di ladang mereka sendiri. Mereka mengusahakan ladang secara semulajadi dan hasilnya, susu yang dihasilkan mempunyai sumber makanan semulajadi kaya dengan kalsium yang mudah diserap dan digunakan oleh tubuh badan.

Ia juga mengandungi banyak nutrien penting lain seperti Protin yang berkualiti tinggi, Vitamin A dan juga Vitamin D. Dengan menghabikan 90% masa untuk meragut rumput secara bebas pada hari yang cerah, lembu tenusu secara tidak langsung mendapat kandungan Vitamin D yang sihat. Jadi lembu tenusu tersebut menghasilkan tahap vitamin D yang tinggi berbanding lembu tenusu lain yang sering terkurung dalam kandang. Ketiga-tiga vitamin ini sangat penting kepada tumbesaran anak-anak yang aktif. 

2. Pengeluaran Susu Secara Natural

Lembu yang happy akan mengeluarkan susu secara natural dan tidak dipaksa. Ini kerana dengan rumput yang berkualiti tinggi, iklim yang selesa, udara dan air yang bersih, lembu tenusu menghasilkan susu secara semulajadi tanpa memerlukan sebarang bentuk penggalak susu. Ini bermakna kita akan mendapat hasil yang gembira dari lembu tenusu yang gembira. Yeayyyy!!!

3. Pakar Tenusu selama 140 Tahun

Fernleaf sendiri mempunyai peladang-peladang yang pakar tentang ladang dan juga lembu tenusu. Atitude mereka yang baik dan berdedikasi memastikan kualiti tertinggi pada setiap peringkat. Jangan terkejut jika Marsha bagitau mereka telah berpengalaman selama 140 tahun. Para peladang memastikan kualiti tertinggi padas setiap peringkat pengeluaran susu bermula daripada air yang bersih, rumput yang berkualiti tinggi sehinggalah produk sedia untuk diedarkan kepada pengguna.

Menarik kan? Ini yang membuatkan Susu UHT Fernleaf ini menjadi kesukaan Marsha sekeluarga. Memang tak tukar lain dah!!...hihi.


Jadi marilah layan Marsha dan Kakak Anith bergembira dengan susu UHT Fernleaf ini bersama straw hipsturrrr!!!!

Kakak Anith bersama Susu UHT kegemarannya

Nak join juga minum guna straw hipsturrrr!!



Korang nak cuba Susu UHT Fernleaf ni? Boleh dapatkan dimana-mana pasaraya dan juga kedai runcit seluruh Malaysia tau. Susu UHT Fernleaf ini didatangkan dalam 3 variasi iaitu Full Cream, Low Fat dan juga Coklat. Jadi boleh pilih kegemaran korang yang mana...hihi. Kalaulah dapat ke New Zealand memang nak melawat ladang mereka yang best ni!!



Marsha
Part Time Blogger
Niche Lifestyle, Parenting, Healthy, Beauty & Travel
Collaboration & Review Blogger
Shaklee ID shoot to Master Coordinator 2018

3 Comments

  1. wahh 100% kebaikan susu dari New Zealand ni kan :)

    ReplyDelete
  2. Sis uka yang coklat tu, minum sejuk-sejuk sedapnyaaaa....

    ReplyDelete

Terima kasih sudi tinggalkan komen. Moga dimurahkan rezeki semua. Tunggu saya terjah balik yer..:)

Subscribe Us