SensiLacer ToothGel & Periolacer Bioadhesive Gel Membantu Melegakan Gigi Yang Bermasalah

by - 2/18/2019 08:30:00 AM

Assalamualaikum


Masalah tentang gigi dah menjadi kebiasaan pada setiap orang. Pastinya semua orang mempunyai masalah yang berkaitan gigi. Cuma bezanya tahap dan jenis masalah tersebut. Bila berkait bab gigi ni sakit gigi lah yang paling serammm. Sakit dia lain maciammmm sampai one whole day confirm bad mood. Kalau gigi sensitif pula mesti ngilu bila minum ais atau makan aiskrim. Sape mempunyai masalah gigi sensitif?? Kali ini, Marsha nak memperkenalkan 2 produk yang boleh membantu melegakan masalah gigi sensitif ini. Jom baca | SensiLacer ToothGel & Periolacer Bioadhesive Gel Membantu Melegakan Gigi Yang Bermasalah


SensiLacer ToothGel & Periolacer Bioadhesive Gel Membantu Melegakan Gigi Yang Bermasalah



Masalah gigi sensitif telah menyerang ramai orang pada masa kini. Ini mungkin juga disebabkan gaya hidup kita sendiri yang agak kurang sihat.  Uii.. kalau dapat masalah gigi sensitif ni memang ngilu sangat. Nak makan minuman berais tak boleh. Aiskrim lagi lah kan. Jadi hanya mampu memandang je aiskrim dan minuman berais tu. Satu nikmat dah ditarik….huhu. Masalah gigi sensitif ini terjadi bila kita amalkan gaya  pemakanan yang tidak sihat. Antaranya punca gigi sensitif ialah makan makanan yang terlampau sejuk dan panas dengan kerap, makan makanan yang masam atau terlampau manis dan juga mengamalkan makan makanan yang sangat berasid. Lagi satu yang suka makan makanan yang keras juga menjadi punca gigi sensitif ini.



SensiLacer ToothGel

SensiLacer ToothGel mungkin jenama yang baru berada di Malaysia. Tetapi ianya telah bertapak lama sebenarnya di Spain iaitu selama 70 tahun. Selama 70 tahun ia menjadi peneraju pasaran di Spain. Memang lama dah produk ini. Dari sebelum Marsha lahir lagi. Selain dari Spain ia mempunyai kedudukan yang kukuh di banyak negara Amerika Latin yang lain. Ini bermakna ia menjadi pilihan ramai terutamanya di negara Amerika Latin.



Ia mempunyai formula 3 + 3 iaitu memberikan 3 tindakan dalam satu masa iaitu:

  1. Menutup tiub dentin
  2. Mengurangkan impuls saraf
  3. 'Remenalization of Enamel' 

Individu Yang Memerlukan SensiLacer ToothGel

  1. Mempunyai tabiat memberus gigi yang kasar.
  2. Tabiat melagakan gigi (Bruxism)
  3. Pembentukan air liur yang sedikit atau tidak normal.
  4. Mempunyai masalah gusi
  5. Mempunyai sejarah GERD atau Gastritis
  6. Masalah pereputan gigi.
  7. Mengandung

Kebaikan SensiLacer ToothGel




Kandungan SensiLacer ToothGel


  • Kalium nitrat: bahan aktif untuk mengurangkan kepekaan gigi
  • Fluorida: kesan remineral semula meningkatkan kesan desensitizing, mencegah kepekaan gigi dan melindungi terhadap rongga
  • Mengikut silikon dioksida: melindungi dan menguatkan dentin, mencegah dan mengurangkan tindakan rangsangan untuk mencegah kesakitan 
  • Xylitol: Indeks abrasiveess rendah menjadikannya sesuai untuk merawat gigi sensitif

Cara Penggunaan


Ia sesuai untuk kegunaan harian. Berus gigi menggunakan SensiLacer ToothGel setiap kali selepas makan untuk kesan yang optimum. Ia dibuktikan dengan hasil keputusan iaitu pengurangan yang ketara dalam kepekaan gigi dalam masa 3 hari.



Testimoni Pelanggan



Paling menarik ia dicadangkan oleh doktor gigi juga...


Saiz Produk
75ml

Harga Produk
RM31.50





PerioLacer Bioadhesive Gel



Gusi berdarah? Normal ke tak? Korang kalau tetiba gusi berdarah tanpa sebab jangan amik mudah. Ia adalah sign yang menunjukkan gusi kita kurang sihat. Jadi untuk mengurangkan gusi berdarah, PerioLacer Bioadhesive Gel 



Kandungan PerioLacer Bioadhesive Gel


👉0.20% glokonat klorheksidin
👉gel antimikrobial mempunyai keupayaan untuk: 

💟mengurangkan bakteria di mulut anda 
💟merawat penyakit gusi

Cara Penggunaan



👉 Bersihkan mulut dan sapukan 2-3 kali sehari pada gusi dengan berus gigi atau jari yang bersih. Kemudian, urut perlahan-lahan dengan hujung jari untuk memudahkan penyerapan gel, supaya ia membentuk filem pelindung tipis antara gigi dan gusi. Tidak perlu dibilas.

Siapa Yang Memerlukan ?


Testimoni






Saiz Produk
50ml

Harga Produk
RM 37.50



Dapatkan PerioLacer Bioadhesive DISINI


Untuk maklumat lanjut, boleh kunjungi :




Marsha
Part Time Blogger
Niche Lifestyle, Parenting, Healthy, Beauty & Travel
Collaboration & Review Blogger

You May Also Like

2 sahabat ibu

  1. Ana jenis gigi sensitif. Kadang bila minum air berasi ngilu kemain. Boleh lah ushar sensilacer ni.

    ReplyDelete
  2. gigi sensitif xde.. tapi gusi selalu bengkak kat belakang.
    tapi rasanya sebab wisdom tooth nak naik. tataula knapa.. lately je..

    ReplyDelete

Terima kasih sudi tinggalkan komen. Moga dimurahkan rezeki semua. Tunggu saya terjah balik yer..:)