Travel Lebih Mudah & Selesa Dengan Master Pasto Instant Spaghetti


Assalamualaikum

Marsha nak tanya ni. Siapa suka travel? Raise your hand pelisssss 🙋🙋. Kita geng!! Marsha memang sangat suka travel. Tak kiralah dalam atau luar negara. Setiap tahun mesti luangkan masa bawa anak-anak travel sebab bagi Marsha travel adalah cara Marsha dan suami spend time bersama anak-anak. Tetapi, bila travel ni masalahnya ialah bab makan. Kalau dalam Malaysia kita boleh aje search restoran yang sedap & viral tetapi kalau travel dalam cuti sekolah, sah-sah lah orang akan crowded. Kadang pun bukan semua restoran yang viral itu sedap ditekak kita. Betul tak? Kalau travel ke luar negara pula ialah melibatkan bab HALAL. Sebagai seorang muslim, ia sangat penting. Kecuali kita travel ke negara islam yang memang ada makanan halal dimana sahaja. Ingat masa tahun 2013 Marsha ke Korea. Memang susah nak cari makanan halal. Jadi terpaksa bawa makanan segera dari Malaysia. Tapi pilihannya pula agak terhad. Kadang teringin nak makan spaghetti tapi kalau luar negara belum tentu status halalnya. 

Baru-baru ini, Marsha mula diperkenalkan kepada satu produk spaghetti segera di bawah jenama Master Pasto. Bila usha-usha tentang spaghetti segera Master Pasto ini, hati rasa teringin nak mencuba. Biasa kita pernah dengar nasi segera, bubur segera ataupun mee segera (megi). Megi tu memang lah famous lah antara traveller....hahahaha. Bila tengok logo HALAL lagi lah Marsha nak mencuba. Tapi apa rasanya?? Sedap atau tidak? Kalau nak tahu, meh la baca sampai habis entri Marsha ni | Travel Lebih Mudah & Selesa Dengan Master Pasto Instant Spaghetti

Travel Lebih Mudah & Selesa Dengan Master Pasto Instant Spaghetti



Tentang Master Pasto Instant Spaghetti


Master Pasto adalah produk siap sedia dan selamat yang mempamerkan semua bahan semulajadi yang digunakan dalam hidangan pasta yang lazat, yang tidak mengandungi MSG, tiada pengawet dan tiada penyejukan yang diperlukan, dan hanya mengambil masa kurang dari 3 minit untuk memanaskan semula. Paling penting, ia adalah produk HALAL. Ianya siap dimasak sepenuhnya dan untuk makan hanya perlu panaskan semula.



Kalau mee segera atau nasi tu memang kita dah biasa dengar kan. Tetapi ini kali pertama Marsha dengar spaghetti segera atau dikenali sebagai pasta segera. Memang sangat teruja nak merasa spaghetti segera keluaran Lioco Food Industries Sdn. Bhd di Penang ini. Dah hujung-hujung preggy ni la masa yang sesuai nak cuba. Kalau tak, mengidam lah Marsha...hihi. Jadi ia dikenali sebagai pasta Malaysia dan juga makanan Malaysia yang sangat menarik. Dengan penyediaaan yang semudah ABC selama kurang dari 3 minit kita dah boleh menikmati makanan sedia di Malaysia.

Cara Memasak Spaghetti Segera Master Pasto

Cara memasak spaghetti segera Master Pasto ini memang sangat mudah dan tidak mengambil masa yang lama. Hanya perlukan masa kurang dari 3 minit dan kita dapat menikmati spaghetti terbaik yang Marsha rasa tak ada ditempat lain. Hanya menggunakan 2 cara memasak iaitu merebus dalam air panas mendidih atau menggunakan microwave. Jadi korang boleh pilih cara memasak mana yang korang suka dan selesa.


Ha....kat sini Marsha juga sertakan video cara memasak spaghetti segera Master Pasto ini untuk korang nampak lebih jelas cara memasak spaghetti sedia dimakan di Malaysia ini. Ia juga mesti akan famous kerana ia dikenali sebagai makanan HALAL Malaysia


Senang betul kan? Jadi spaghetti segera Master Pasto ini sangat sesuai untuk semua traveller Malaysia. Hanya bawak stok spaghetti untuk travel dan ia adalah yang wajib beli di Malaysia. Yang tak travel pun boleh beli makan dirumah....hihi. 

Apa Kata Marsha Bila Mencuba Spaghetti Segera Master Pasto

Selain dari cara memasak yang sangat-sangat mudah semudah ABC. Hanya paling basic perlu ada keetle pun dah ok. Memang sesuai nak dibawa travel kemana sahaja. Sebab hotel atau homestay memang akan sediakan sekurang-kurangnya keetle. Jadi untuk menyediakannya tak perlu risau.

Kiri: Perisa Bolognaise Ayam ; Kanan: Perisa Aglio Olio Ayam

Rasanya pula sangat sedap. Marsha adalah seorang yang suka pedas. Jadi perisa Aglio Olio Ayam antara menjadi pilihan Marsha. Perisa bolognaise ayam dan sos cendawan berkrim pula menjadi pilihan anak-anak yang tidak makan pedas. Pendek kata, semuanya sedap. Lepas ni memang nak repeat order balik. Buat stok dirumah & untuk travel. Esok nak pergi travel KL kejap dan spaghetti segera Master Pasto ini akan Marsha bawa masuk lugage.

Memang sangat recommended untuk korang. Spaghetti segera Master Pasto ini wajib ada dirumah. Perisa yang sedap dan harga yang berbaloi memang sangat puas hati.

Perisa & Harga Master Pasto Instant Spaghetti

Spaghetti segera Master Pasto ini mempunyai 3 perisa iaitu:

  1. Spaghetti Aglio Olio Ayam
  2. Spaghetti Bolognaise Ayam
  3. Spaghetti Cendawan Sos Berkrim
3 Perisa


Harganya pula ialah RM7.90 untuk 1 pek. Murah kan?? Memang spaghetti segera Master Pasto ni adalah benda termurah yang korang perlu beli di Malaysia. Kalau korang nak pergi melawat saudara yang stay di luar negara pula, spaghetti segera Master Pasto wajib korang beli sebagai ole-ole dari Malaysia. Jika ada kenalan korang dari luar negara pun korang wajib perkenalkan spaghetti segera Master Pasto ni untuk mereka bawa balik sebagai cenderahati Malaysia. Bagi Marsha, spaghetti segera Master Pasto ini adalah antara benda yang perlu dibeli di Malaysia dan antara benda terbaik yang dibeli di Malaysia.

Maklumat Lanjut

Untuk buat pembelian atau maklumat lanjut tentang Spaghetti Segera Master Pasto ini. Korang boleh rujuk maklumat dibawah:



Marsha 
Part Time Blogger 
Niche Lifestyle, Parenting, Healthy, Beauty & Travel 
Collaboration & Review Blogger

2 Comments

  1. mudah sangat ni.. senang bawak jalan2..

    ReplyDelete
  2. Betul la.. nk travel pun mudah ada instant spaghetti cmni..

    ReplyDelete

Terima kasih sudi tinggalkan komen. Moga dimurahkan rezeki semua. Tunggu saya terjah balik yer..:)

Subscribe Us