Bertukar Kepada Penjagaan Rambut Yang Tiada Mengandungi Betaina, Sulfat, & Silikon - Fakta Yang Perlu Diketahui

Assalamualaikum



Rambut adalah mahkota wanita dan menjadi impian setiap wanita untuk pastikan rambut dijaga dengan rapi dan sihat walaupun berhijab. Bagi Marsha sebagai seorang wanita yang berhijab, bukan bermakna abaikan kesihatan rambut. Kalau rambut tak sihat dan bermasalah, ia akan menjadi gatal-gatal dan membuatkan rasa tak selesa. 

Bukan wanita sahaja yang mementingkan kesihatan rambut. Sekarang lelaki pun sama. Rambut menjadi antara aset yang sangat penting sebab ianya menunjukkan keperibadian seseorang. Jadi boleh dikatakan semua orang mementingkan penjagaan rambut tak kira usia dan juga jantina. Pemilihan produk penjagaan rambut juga sangat penting. Kalau salah pilih ianya akan memberikan kesan yang negatif pada rambut jika tak sesuai. Untuk rambut lebih sihat secara natural, semestinya produk penjagaan rambut yang digunakan tidak mengandungi bahan kimia berbahaya. Marsha nak kongsikan dengan korang salah satu produk penjagaan rambut yang Marsha sedang amalkan sekarang yang bebas bahan kimia berbahaya seperti betaina, sulfat dan silikon. Jadi nak tahu lebih lanjut jom baca | Bertukar Kepada Penjagaan Rambut Yang Tiada Mengandungi Betaina, Sulfat, & Silikon - Fakta Yang Perlu Diketahui 


Bertukar Kepada Penjagaan Rambut Yang Tiada Mengandungi Betaina, Sulfat, & Silikon - Fakta Yang Perlu Diketahui 




Buih Syampu ini tidak mengeluarkan buih yang banyak seperti syampu yang biasa anda gunakan. Namun, tidaklah bermakna syampu ini tidak membersihkan rambut anda, atau anda perlu menggunakan lebih banyak syampu daripada biasa. Rambut anda mestilah benar-benar basah sebelum anda menggunakan syampu penjagaan Sensenique Natural. Anda menambahkan air supaya menikmati pembersihan yang berkesan dan bukannya menambahkan lebih syampu seperti yang biasa anda lakukan. Justeru, anda menggunakan kuantiti produk yang sedikit untuk memperoleh kesan pembersihan yang lebih baik. 



Keadaan rambut selepas menggunakan syampu penjagaan Sensenique Natural 




Kulit kepala kita kemungkinan akan mengambil masa seawal 2-3 minggu hingga selewat 1-2 bulan untuk serasi apabila kita bertukar kepada cara penjagaan rambut yang benar-benar semula jadi. Pada permulaannya, rambut anda mungkin terasa sedikit kering dan kasar. Ini merupakan tempoh penyesuaian untuk syampu ini membantu rambut anda dinyahtoksik daripada semua saki-baki lapisan kimia. Selepas tempoh penyesuaian ini, anda akan mendapati bahawa rambut anda lebih lebat dan teksturnya lebih seimbang. Hasilnya, anda akan memperoleh rambut dan kulit kepala yang lebih sihat. 

Cara untuk menggunakan penjagaan rambut TIADA Silikon, Sulfat & Betaina yang betul 




• Pastikan rambut anda benar-benar basah sebelum menggunakan syampu. Jika rambut anda tidak betul-betul basah, sukar untuk menggunakan produk dan meratakannya pada rambut anda. 

• Gunakan lebih banyak air, bukannya lebih banyak produk. Anda sebenarnya memerlukan kuantiti yang sedikit sahaja. Jika anda mahukan lebih banyak buih, gunakan lebih banyak air, bukannya lebih banyak produk. Air akan membantu untuk mengaktifkan syampu dan memudahkan syampu merata ke seluruh rambut anda. 

• Bersyampu sebanyak dua kali. Jika rambut anda tebal atau kasar, bersyampu sebanyak dua kali. Pada kali yang kedua, syampu akan lebih mudah berbuih dan rambut yang tebal atau kasar dapat dibersihkan dengan lebih mudah dan lebih berkesan. 



• Bilas rambut anda dengan sempurna. Sebarang sisa syampu akan menjadikan rambut anda terasa berat. 

• Susuli dengan perapi. Gunakan jari jemari anda untuk meratakan perapi daripada bahagian tengah panjang rambut hingga ke hujung (kulit kepala tidak perlu disapu dengan perapi, terutamanya jika rambut anda halus atau berminyak). Kemudian bilas dengan sempurna. 



Nota: Formula kami tidak mengandungi Kokamidopropil Betaina, Koko Betaina, Sodium Lauret Sulfat (SLS), Sodium Lauril Sulfat (SLES) dan Ammonium Lauret Sulfat (ALS). 



Untuk kemudahan pelanggan, Sensenique Natural menggunakan pek pam dispenser terkunci untuk syampu, pembersih badan dan perapi. Untuk membuka pam, pusingkan pam mengikut lawan arah jam. Untuk menutup dan mengunci pam, hanya tekan pam sehingga ke bawah dan pusing mengikut arah jam sepenuhnya. Ini bertujuan mengelakkan kebocoran dan amat sesuai untuk dibawa mengembara. Untuk maklumat selanjutnya, sila rujuk kepada www. senseniquenatural.com 





Jadi selamat mencuba!




Marsha 
Part Time Blogger 
Niche Lifestyle, Parenting, Healthy, Beauty & Travel
Collaboration & Review Blogger

7 Comments

Terima kasih sudi tinggalkan komen. Moga dimurahkan rezeki semua. Tunggu saya terjah balik yer..:)

Subscribe Us