Fast Gel Z dari Faber-Castell Lancarkan Kerja Marsha Sebagai Guru

Fast Gel Z dari Faber-Castell Lancarkan Kerja Marsha Sebagai Guru | Assalamualaikum. Faber-Castell, nama yang tak asing lagi kan? Jenama alat tulis yang menjadi pilihan pengguna sehingga kini. Pengguna terdiri dari pelbagai usia dan juga pelbagai bidang. Ada guru, pelajar, doktor, polis dan banyak lagi bidang yang menggunakan jenama ini.

Marsha sebagai guru, memang pen akan cari yang selesa dan puas hati guna. Harga jatuh tempat yang kedua sebab Marsha memang banyak menulis. Jadi keselesaan dan kelancaran itu sangat-sangat penting. Kali ni Marsha nak share dengan korang, Faber-Castell Malaysia telah melancarkan produk tebaru mereka iaitu Fast Gel Z. 



Fast Gel Z Memberikan Pengalaman Penulisan Yang Selesa dan Sempurna


Baru-baru ini, Faber-Castell Malaysia telah melancarkan produk tebaru mereka iaitu Fast Gel Z iaitu pen gel boleh retrak yang menghasilkan pengalaman penulisan yang sempurna, menjadikannya pen gel paling lancar dalam pasaran.



Dalam pembuatan Fast Gel Z, Faber-Castell telah mencipta mata pen multi-channelled inovatif dipadankan dengan dakwat yang berkelikatan[1] rendah bagi menghasilkan penulisan yang sempurna. Gabungan yang inovatif ini pen Fast Gel Z memberikan pengalaman penulisan yang tiada pada pen lain di pasaran.





Teknologi mata pen baharu ini mengurangkan geseran antara kertas dan pen, menghasilkan hasil tulisan yang rata. Dalam ujian perbandingan geseran, Fast Gel Z menunjukkan tahap geseran yang paling rendah berbanding pen gel pesaing lain.


Faber-Castell sentiasa berusaha menghasilkan produk inovatif bagi memenuhi kehendak dan keperluan pengguna. Antara masalah dihadapi pengguna ketika mengguna pen gel adalah tidak boleh menulis dengan lancar serta dakwat yang comot dan pemegang menjadi licin terutamanya sewaktu menulis untuk jangka waktu yang lama, menyebabkan para pengguna tidak berpuas hati. Ini telah mendorong kami untuk menginovasi pen Fast Gel Z yang membawa pengalaman penulisan ke mercu yang berbeza” kata Andrew Woon, Pengarah Urusan Faber-Castell Malaysia.



“Dengan membawa teknologi terkini seperti teknologi mata pen yang sempurna dan ciri dakwat ultra licin, pelanggan dapat menikmati kepuasan penulisan sejati menggunakan Pen Fast Gel Z kerana ia menjamin penulisan yang mudah, terang dan garisan yang jelas, tanpa tersekat-sekat, dan tidak comot,” tambah Andrew.




Menurut Andrew lagi, pen gel merupakan segmen perniagaan yang penting bagi Faber-Castell Malaysia. Berdasarkan kajian yang dijalankan oleh Kantar, sebuah syarikat penyedia data dan perunding terkemuka dunia, pasaran bagi pen gel di Malaysia pada 2019 sudah mencecah RM43 juta.


Menurut laporan oleh Persistence Market Research pada 2020, pasaran alat tulis sedunia dijangka akan berkembang sebanyak 1.5 kali ganda pada 2030. Para pelajar merupakan penyumbang terbesar pasaran sebagai pengguna alat tulis, dan pasaran sedang menuju perkembangan di CAGR sebanyak lima peratus menjelang 2030. Dalam kesemua jenis alat tulis, pen merupakan segmen yang besar dengan pegangan sebanyak 60 peratus dalam pasaran alat tulis secara global.



Ciri-ciri Pen Fast Gel Z

  1. Kelancaran yang tiada tandingan dalam prestasi penulisan
  2. Dakwat cepat kering dan tidak comot
  3. Dakwat yang pekat dan terang
  4. Genggaman yang lebih lembut untuk keselesaan ketika menulis
  5. Boleh diisi semula


Dapatkan Pen Fast Gel Z Di Kedai Alat Tulis atau Pasaraya Terdekat 


Jangan lepaskan peluang untuk merasa kesempurnaan Fast Gel Z sekarang! Pen gel ini datang dalam dua varian - 0.5mm dan 0.7mm, kedua-duanya boleh didapati dengan dakwat hitam, biru dan merah.








Pen Fast Gel Z dijual pada harga RM5 setiap satu sementara dakwat isi semula pada harga RM3.50. Boleh didapati di mana-mana kedai alat tulis dan pasar raya di seluruh negara dan juga eShop Faber-Castell di https://shop.faber-castell.com.my/.


[1] Kelikatan merujuk kepada ukuran keupayaan cecair untuk menahan aliran. Cecair tebal tidak akan mudah mengalir apabila ia mempunyai kelikatan tinggi sementara cecair nipis akan mudah mengalir kerana ia mempunyai kelikatan rendah. Apabila dakwat kelikatan ultra rendah digunakan, hanya sedikit tekanan yang perlu digunakan pada pen - ini menghasilkan prestasi tulisan yang bersih dan lancar.


Marsha 
Part Time Blogger 
Niche Lifestyle, Parenting, Healthy, Beauty & Travel 
Collaboration & Review Blogger

8 Comments

  1. wah menarik, nak try search la.. yg 0.7 , kalau x comot, best nk sign2 dokumen ni.

    ReplyDelete
  2. lama tak menulis . asyik pegang keyboard jer. tapi kalau nak tulis nak yang sedap macam nih .

    ReplyDelete
  3. Ada warna apa lagi ye? Rawlins sejenis suka menulis dengan pelbagai warna, so kalau ada macam2 warna, memang Rawlins beli sebab suka menulis guna gel.

    ReplyDelete
  4. suka dengan pen ni..selain daripada tempat pemegangnya agak lembut.. penulisan juga menjadi sangat lancar

    ReplyDelete
  5. Jenama pen yang paling best kalau guna masa sekolah. Cantiknya box faber castell tu :) nice

    ReplyDelete
  6. Fav pen saya ni. Hehehe. Mesti restock Faber Castell tiap kali ke kedai buku. Pencinta stationery begitulah. Hahaha.

    ReplyDelete
  7. suka betul penc macam ni. semua org wajib ada ni. smooth and lancar masa menulis

    ReplyDelete
  8. Faber Castell Antara jenama alat tulis kegemaran kak Nina. Suka kualiti nya! Nanti nak try cari yg baru ni tentu smooth tulis berjela-jela

    ReplyDelete

Terima kasih sudi tinggalkan komen. Moga dimurahkan rezeki semua. Tunggu saya terjah balik yer..:)

Subscribe Us